Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

Teknoloji

2026’da Otomotiv Sektöründe Trendler
Otomotiv sektörü artık sadece otomobil ve teknolojiden ibaret değil; aynı zamanda iletişim, finans ve yan sanayi alanlarıyla da derinden iç içe geçmiş durumda kendine yön bulmaya çalışıyor.
  • 4 Aralık 2025 23:07
  • Koray Öztopçu
2026’da Otomotiv Sektöründe Trendler

2025 yılında dünya çapında 89,6 milyon araç satışı beklenirken, otomotiv sektöründeki değişim ve dönüşüm, dijitalleşme ve elektrikli araçlarla daha da önemli hale geliyor. Otomotiv şirketleri, şekillendirdikleri stratejilerin ne kadar hızlı ilerlediğini görürken, yeni otomotiv ekosisteminin oluşumunda önemi artan konuların da daha hızlı değiştiğinin, belki bazen de geç farkına varabiliyor. Otomotiv sektörü artık sadece otomobil ve teknolojiden ibaret değil; aynı zamanda iletişim, finans ve yan sanayi alanlarıyla da derinden iç içe geçmiş durumda kendine yön bulmaya çalışıyor.


2025 global otomotiv sektörü için zor bir yıldı


Küresel otomobil pazarı, ekonomik zorluklar, ticaret savaşları ve tedarik zinciri problemleri nedeniyle 2025’te zorlu bir yıl geçirdi. Ancak teknolojik yenilikler ve daha uygun fiyatlı bataryalı elektrikli araçların piyasaya sürülmesi gibi olumlu gelişmeler de yaşandı. 2025 otomotiv sektörü için bir yandan zorlu ekonomik engeller getirirken, 2026 yılına yönelik korumacı eğilimlerin ve tedarik zinciri zorluklarının süreceğine dair beklenti sektör genelinde hâkim durumda. Elektrikli araçlara geçiş özellikle Çin etkisiyle Avrupa’da yavaşlasa da elektrikli araçların pazar payının artmasına neden olduğunu görebildik. 2026’da sektör üreticileri, globalde elektrikli araçlarda pazar payının yüzde 20 olmasını bekliyor.


2026’da otomotivde dijitalleşme


Tüketicinin otomotiv satın alma yolculuğu boyunca dijital süreçlere ilişkin beklentilerini ölçümlemek, otomotiv şirketleri için geleceğin otomotiv dünyasında öne çıkmak ve yeni ekosistemi tasarlamak açısından giderek daha önemli hale geliyor. Kredilendirme ve finansman seçeneklerinin ilk aşamasından araç sahipliğine, bakım süreçlerine ve yeniden satın almaya kadar tüm adımların tüketici beklentilerine göre değerlendirilip iyileştirilmesi büyük önem taşıyor. Ayrıca finans altyapılarının markayla bütünleştirilmesi, geleceğin servis modelinde kritik bir rol oynuyor.


Üreticiler, teknolojinin sağladığı imkânlarla müşteri yolculuğunda dijitalleştirilebilecek alanları performans analizleriyle belirleyerek; bu analizlerden elde edilen içgörüler doğrultusunda süreçleri yeniden tasarlayıp eyleme dönük adımlar atarak otomotiv ekosisteminde avantaj sağlayabilirler.


2026 ve sonrasında üreticiler, mevcut müşteri yolculuğunu daha hızlı analiz ederek geleceğe yönelik içgörüleri ortaya çıkarabilecek ve bu sayede pazarlardaki değişen tüketici beklentilerini daha sağlıklı karşılaştırabilecekler. Bu durum, sürecin hangi alanlarının belirli bir pazarın performansını etkilediğini anlamalarına yardımcı olacak. Bütün bu dijitalleşme adımları, gelecekte araç dizaynından model sınıfı belirlenmesine kadar birçok konuda yön gösterici olacak.


Tüm bunların yanında dijitalleşme performans unsurları; müşteri beklentileri, pazarın genel durumu, kuşak dağılımları, gelir dağılımları ve diğer yasal düzenlemeler gibi değişkenlere bağlı olacak. Özellikle global otomotiv üreticilerinin geleceği tasarlarken bölgeler ve ülkeler arasında doğrudan karşılaştırmalar yapmaması ve ürünlerin bölgesel tüketiciler bazında küçük ölçeklerde sunulması daha da önem kazanacak.


2026’da Otomotivde Tüketicinin Finansmanı Daha da Önde Olacak


Otomotivde üretici, distribütör ve bayilerin nakit yönetiminde, finansmanında ve nakit akışlarını yönetmelerine yardımcı olmada önemli bir oynuyor. Bu anlamda otomotiv şirketleri de müşterilerine kapsamlı finansal çözümler sunmanın önemini 2026’da daha güçlü hissedecek ve değişen tüketici alışkanlıklarına uygun özel hizmetler almak için mevcut bankacılık trendlerinin ötesinde çözümler talep ediyor olacak. Otomotiv endüstrisinde bankacılık ürünlerinin nasıl geliştiğini ve bu ürünlerin yeni dönemde yeni ekosistemin finansmanında otomotiv sektörümüzün gelişmesi için nasıl kullanılabileceğini bu yazımızda özetlemeye çalışacağız.


Otomotiv sektörü dijital gelişmeleri benimsediği gibi bankacılık sektörü de aynı dönüşümü yaşıyor. Çevrimiçi bankacılık, mobil uygulamalar ve dijital kredi platformları, tüketicilerin finansman sağlamasını her zamankinden daha kolay hale getirdiği bir yıl yaşatacak. Bu dijital değişim yalnızca onay sürecini hızlandırmakla kalmayacak, aynı zamanda tüketiciler için şeffaflığı ve kolaylığı artıracak. Dijital taşıt kredileri, hem bireysel hem de tüzel tüketiciler için bayide veya çevrimiçi kanallarda talep ediliyor olacak.


Dijital bankacılık çözümleriyle entegre satış uygulamaları sayesinde otomotiv şirketleri, tüketicilere taşıt finansmanlarını yönetmelerini kolaylaştırarak; başvurudan onaya ve sonrasına kadar her şeyi çevrimiçi olarak halletme imkânı sunacak, bu da zamandan ve emekten tasarruf sağlayacak.


Esnek finansman, ödeme seçenekleri ve planları


Elektrikli araçların ve yeni mobilite çözümlerinin yükselişiyle birlikte bankalar, gelişmekte olan bu pazarların ihtiyaçlarını karşılamak için özel kredi ürünleri ve ödeme platformları geliştirecek. Buna, elektrikli araçlar için otomotiv distribütörleriyle belirlenen katkı paylı düşük faiz oranlı kampanyalar ve farklı tüketicilerin bütçelerine uyum sağlayabilecek esnek ödeme planları da dâhil olacak.


Tüketiciler 2026’da araç alımlarında finansal açıdan daha seçici davranacak; katkı paylı kredi imkânı sunan otomotiv şirketleri ile onların finansal iş ortaklarını tercih edecekler. Tüketiciler, ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş rekabetçi faiz oranları ve esnek kredi koşulları talep ederken — ister elektrikli ister içten yanmalı bir araç satın alsınlar — mümkün olan en iyi finansman seçeneklerini sunan satış noktalarındaki finansal ortaklığa daha fazla önem verecekler.


Elektrikli araçlarda finansman önde, Z kuşağı da bu alanda büyüyecek


Bankalar ise yenilikçi finansal ürün ve hizmetler sunmak için otomotiv şirketleriyle giderek daha fazla ortaklık kurarak; rekabetçi fiyatlar, daha hızlı işlem süreleri ve daha iyi bir genel müşteri deneyimi sağlayacak.


Çevresel kaygılar ön plana çıktıkça, elektrikli araçlara yönelik kredilerde daha iyi koşullar sunulması ve otomotiv endüstrisindeki bu dönüşümün desteklenmesi 2026’nın öne çıkan başlıkları arasında olacak. 2026’da elektrikli araçlara özel kredi ürünleri Z kuşağının da hedefinde olurken, elektrikli bir araca geçişi daha kolay ve daha uygun fiyat yaratabilmek odak noktası haline gelecek.


Tüketiciler ve otomotiv distribütörleri, bankalardan dijital kredi platformları üzerinden kolaylaştırılmış başvuru süreçleri talep edecek. Bu yapılar, doğrudan web sitesi üzerinden başvurunun ötesine geçerek entegre sistemlerle birkaç dakika içinde hızlı onay imkânı sunacak şekilde gelişecek.


Tüketiciler, otomotiv şirketlerinin satış platformları ve uygulamalarında kredi seçenekleri, faiz oranları ve geri ödeme koşullarına dair net bilgiler isteyecek. Aynı zamanda özel finansman imkânlarına kolayca erişmeyi bekleyecekler. Dijital bankacılık çözümlerinin entegre edilmesiyle finansman yönetiminin kolaylaşması ve başvurudan onaya kadar her şeyi çevrimiçi yürütebilmek de tüketici beklentilerinin önemli bir parçası olacak.


Otomotiv sektörü sadece otomobil ve teknolojiden ibaret değil; aynı zamanda finans sektörüyle de derinden iç içe geçmiş durumda. Bankacılık, tüketicilerin araç satın almasına olanak sağlamada ve üretici, distribütör ve bayilerin nakit yönetiminde, finansmanında ve nakit akışlarının yönetilmesinde çok önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle otomotiv şirketleri, müşterilerine kapsamlı finansal çözümler sunmanın önemini 2026’da daha net hissedecek ve değişen tüketici alışkanlıklarına uygun özel hizmetler için mevcut bankacılık trendlerinin ötesinde çözümler talep edecek. Otomotiv endüstrisinde yeni ürünlerin 2026’da nasıl geliştiğini ve yeni ekosistemin otomotiv sektörünü nasıl şekillendirdiğini izleyeceğiz.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Tesla Avrupa’da Serbest Düşüşte
Tesla Avrupa’da Serbest Düşüşte
Bir zamanlar Model Y ile kıtanın yollarını domine eden Tesla, 2025’te Avrupa’nın büyük pazarlarında sert düşüşlerle karşı karşıya.
Fed’in Pusulası: New York
Fed’in Pusulası: New York
Fed’in yönünü belirlemede en etkili isim Fed başkanı iken, iki numarada New York Fed yer alıyor.
Türkiyeli ve Türkiyesiz AB SAFE Programı
Türkiyeli ve Türkiyesiz AB SAFE Programı
Avrupa Birliği’nin 150 milyar euroluk harcamayı öngören SAFE programı Birlik açısından yalnızca savunma sanayisine yönelik bir adım değil. Bu program AB ekonomisine ivme kazandırabilecek bir katalizör olma özelliği de taşıyor. Türkiye’nin programa dahil olup olmayacağı konusu ise hâlâ belirli bir hal almış değil.
COP31 Türkiye İçin Benzersiz Bir Fırsat!
COP31 Türkiye İçin Benzersiz Bir Fırsat!
Türkiye, 2026’da ev sahipliği yapacağı COP31 ile iklim diplomasisinin merkezinde daha görünür bir rol üstlenmeye hazırlanıyor. Türkiye’nin bu zirveyi “bir COP daha” olmaktan çıkarıp küresel anlamda örnek gösterilen bir COP hâline getirme ihtimali oldukça yüksek.
Güvenin Sessiz Mimarları: Sanayide Dayanıklılık Kültürü
Güvenin Sessiz Mimarları: Sanayide Dayanıklılık Kültürü
Sanayinin gerçek sessiz gücü, yeni teknoloji değil, güveni çoğaltabilen kültürdür.
Janet Yellen: Popülist Ekonomik Yaklaşımların Bedeli Olur
Janet Yellen: Popülist Ekonomik Yaklaşımların Bedeli Olur
Eski Hazine Bakanı, Trump’ın hukuk devleti, Fed ve üniversitelere yönelik saldırılarının Amerikan refahının temellerini tehdit ettiğini söylüyor.
Gün Batımından Şafağa; Hassett’ın Göreve Gelişi İle Olası Fed Başkanlığı Arasındaki Zaman!
Gün Batımından Şafağa; Hassett’ın Göreve Gelişi İle Olası Fed Başkanlığı Arasındaki Zaman!
Beyaz Saray Ulusal Ekonomi Konseyi Direktörü olan Hassett’ın, olası Fed Başkanlığı, yatırımcılar açısından para politikasının bağımsızlığına yönelik bir risk olarak algılanıyor.
Teknolojik Verimlilik Yanılsaması: Zamanı Kazanmak Değil, Yaşamak
Teknolojik Verimlilik Yanılsaması: Zamanı Kazanmak Değil, Yaşamak
Zamanı bölüyor, hızlandırıyor, ölçüyor, optimize ediyoruz. Ama tüm bu uğraşların sonunda geriye çoğu zaman şu kalıyor: Daha çok iş, daha az tatmin.
Borsada En Fazla Yatırımcı THY’de
Borsada En Fazla Yatırımcı THY’de
Borsa İstanbul’da son beş yılda yatırımcı sayısında patlama yaşanırken, yatırımcıların en çok tercih ettikleri şirketler Türk Hava Yolları ve Tüpraş oldu. Kurumsal yatırımcılar en fazla Vakıfbank’ı tercih ederken, bireysel yatırımcıların en yüksek oranda takasına sahip olduğu şirket Yeşil Yatırım Holding oldu.
OpenAI İlk Kez Savunma Hattında
OpenAI İlk Kez Savunma Hattında
Yapay zekada rekabet çok kutuplu bir yapıya dönüşürken, OpenAI, Gemini 3’ün yükselişiyle ilk kez ciddi bir baskıyla karşı karşıya kaldı. Rekabetteki asıl kırılma ise kullanıcı davranışında yaşanıyor.
Dengeleri Bozulan Bir İlişki
Dengeleri Bozulan Bir İlişki
AVM–perakendeci ilişkisinde 2018’deki kur dönüşümü, yüksek enflasyonist ortam ve kira sözleşmelerindeki hukuki açmazlar, uyuşmazlığı yapısal bir krize dönüştürüyor.
Arz Şoku Etin Tadını Kaçırdı
Arz Şoku Etin Tadını Kaçırdı
Ülke genelinde yaşanan şap hastalığı hayvan üreticilerini erken kesime zorlayarak sektörde arz sorunu yarattı. Hastalığın kontrol altına alınmasıyla birkaç hafta içerisinde yüzde 20- 25 seviyelerinde artan et fiyatlarında yükselişin devam edip etmeyeceği ithalattaki seyre bağlı. Ancak dünya genelinde kuraklıktan dolayı et tedarikinde yaşanan sorun ithalatı da zora sokabilir. Enflasyonda önemli bir kalem olan gıda tarafında et kaynaklı yükselişin Aralık enflasyonuna yansıması bekleniyor.
G20’de Ekonomik ve Sosyal Riskler, Türkiye’de İşsizlik Bir Numaralı Tehdit
G20’de Ekonomik ve Sosyal Riskler, Türkiye’de İşsizlik Bir Numaralı Tehdit
Dünya Ekonomi Forumu tarafından hazırlanan Küresel Riskler Raporu’na göre G20 için ilk sırada ekonomik durgunluk ve gerileme yer alırken, Türkiye’de ilk sıraya işsizlik ve ekonomik fırsat eşitsizliği oturdu.
50 Yıl Öncesinde Hayat Daha mı İyiydi?
50 Yıl Öncesinde Hayat Daha mı İyiydi?
Zorlayıcı yılların içinden geçiyoruz. Bugün yaşadıklarımız gerçekten önceki dönemlerden daha mı kötü? Eğer seçim hakkımız olsaydı, 50 yıl önceki dünyada yaşamayı tercih eder miydik?
Halkbank, İş ve KOBİ Buluşması’nda KOBİ’lerin Finansman ve Dijitalleşme İhtiyaçlarına Işık Tuttu
Halkbank, İş ve KOBİ Buluşması’nda KOBİ’lerin Finansman ve Dijitalleşme İhtiyaçlarına Işık Tuttu
Bloomberg HT’nin medya ortaklığında düzenlenen Halkbank İş ve KOBİ Buluşması, KOBİ’lerin güncel ihtiyaçlarını ortaya koyarak finansman ve dijitalleşme alanlarında öne çıkan çözüm başlıklarını netleştirdi.
Kürk Mantolu Madonna’dan Türk İktisadi Milliyetçiliğine: Bir Kolektif Hasret
Kürk Mantolu Madonna’dan Türk İktisadi Milliyetçiliğine: Bir Kolektif Hasret
Savunma sanayinde kurulan ulusal “ekosistem zekâsı” özel sektörün ve kamu bürokrasisinin gevşek, alışkanlıklarla işleyen rutinine taşınmadığı sürece; üretim zincirlerindeki yapısal kırılganlık, teknoloji bağımlılığı ve kronik verimsizlik sürecek, ülke ekonomisi potansiyelinin altında bir dengeye mahkûm kalacaktır.
Daha Geniş Daha Dinamik
Daha Geniş Daha Dinamik
Tamamen yeni bir tasarımla daha büyük bir hacme ulaşan altıncı nesil Clio hem performans hem de verimlilik açısından önemli gelişmeler sunuyor.
Tarih Bize Trump’ın Ekonomik Milliyetçiliğinin Tehlikeli Olduğunu Söylüyor
Tarih Bize Trump’ın Ekonomik Milliyetçiliğinin Tehlikeli Olduğunu Söylüyor
Trump’ın ekonomik milliyetçilik anlayışı, iki dünya savaşına ve dünyanın dört bir yanında otoriter rejimlerin yükselişine yol açan politikalara yankı yapıyor.
Portekiz’in Yeterince Turisti Var Şimdi Sıra Veri Merkezlerinde
Portekiz’in Yeterince Turisti Var Şimdi Sıra Veri Merkezlerinde
Sines kasabası çevresindeki yatırımlar, ülkenin ekonomisini 21’inci yüzyıla uyarlama hedefi doğrultusunda GSYH’nin neredeyse yüzde 5’ine denk geliyor.
Bill Pulte’nin Kredi Skoru Reformu Ev Alıcılarına Nasıl Zarar Verebilir?
Bill Pulte’nin Kredi Skoru Reformu Ev Alıcılarına Nasıl Zarar Verebilir?
Bill Pulte, bir paylaşımında FICO’nun rakipleri olsaydı ev almanın daha ucuz olacağını belirtti, ancak bu hamle kredi skoru maliyetlerini artırma riski taşıyor.