Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

Teknoloji

Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Dijital Dönüşümün Etkileri
Yapay zeka çağında insan merkezli iletişim stratejilerinin önemi artıyor
  • 4 Ocak 2024 11:10
  • Ercüment Büyükşener
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Dijital Dönüşümün Etkileri

2024 yılına doğru ilerlerken, şirketlerin halkla ilişkiler ve ürün yönetimi stratejileri, dijital dönüşümün ivmesiyle köklü bir değişime uğruyor. Bu dönüşüm süreci gerçekleşirken, geçtiğimiz hafta Kurumsal İletişimciler Derneği’nin davetiyle, KİD Connects etkinliğinde bir açık oturumda sunum yapma fırsatım oldu. Yaptığımız tartışmalarda, yapay zekanın yükselişi ve insan merkezli iletişim stratejilerinin önemi üzerine yoğunlaştık. İş dünyasının, teknolojik ilerlemenin yanı sıra, insan ve toplumun ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurarak, yeniden yapılandırılmış bir yaklaşıma ihtiyaç duyduğu konusunda ise hem fikir kaldık.


Bu yazımda halkla ilişkiler ve iletişim açısından okuyucularımıza yol göstereceğine inandığım, oturumda tartışılan fikirlerin ve varılan sonuçların bir özetini derlemek istiyorum. Yapay zekanın iletişim dünyasına etkisi: Yapay zeka, iletişim stratejilerini temelden değiştiriyor, bu bir dönüşümden çok yıkım etkisi yaratacağı ise aşikar. Geleneksel “tek doğru cevap” eğitim anlayışından, “çoklu doğru cevaplar” perspektifine geçiş, şirketlerin müşteri ve paydaşlarıyla olan etkileşimlerini, iletişimlerini yeniden şekillendirecek. Bu yeni dönem, şirketlerin eleştirel düşünceye ve doğru sorulara daha fazla önem vermesini gerektiriyor.


Sürekli öğrenme ve adaptasyonun önemi: Hızla değişen bir dünyada başarılı olabilmek için, şirketlerin sürekli öğrenme ve adaptasyon yeteneğine sahip olması şart. Bu, iç süreçlerde olduğu kadar, müşteri ilişkileri ve pazarlama stratejilerinde de geçerli bir prensip haline geliyor. Sürekli öğrenmek için ise şirket içerisinde bilgi depolamak ve yaymaktan daha çok ilham kaynaklarının arttırılmasıyla, sürdürülebilir hale getirilmesi gerekiyor.


İnsan ve toplum merkezli yaklaşım: Teknoloji ve dijitalleşme, makine odaklı olduğunda bu bir yanılsamaya dönüşüyor, teknoloji ve dijitalleşmenin iletişim açısından başlangıç noktası, insan, toplum ve kültür odaklı olmalı. Şirketler, halkla ilişkiler stratejilerini bu yeni düşünce tarzıyla yeniden düzenlemeli. Dijital insan ve yapay zeka işbirliği, verimliliği düşüncesi, bu stratejilerin temel taşı olacak. Bu da kültürel açıdan yepyeni bir perspektif anlamına geliyor.


Teknoloji ve dijitalleşme arasındaki dengeli yaklaşım: Şirketler, dijitalleşme süreçlerini kendi kültürel değerleriyle uyumlu bir şekilde yürütmesi gerekiyor. Dijital ve fiziksel unsurlar arasında akıllı bir denge kurarak, toplum üzerindeki etkilerini maksimize etmeli fakat bu dengede ne insan tek başına yeterli olacak ne de makinelerin yükselişi…


Sonuç olarak 2024 yılına girerken, şirketlerin halkla ilişkiler ve itibar yönetimi stratejileri, yapay zekanın sunduğu fırsatları etkin bir şekilde değerlendirerek, insan ve toplum odaklı bir yaklaşımla şekillenmeli. Teknoloji, amaç olmaktan çıkıp araç olarak bize kaldıraç etkisi yaratmalı; asıl amaç ise, insan mutluluğunu ve yaşam kalitesini artırmak olmalıdır. İletişim profesyonelleri için bu yeni dönem, hem bir meydan okuma hem de büyük bir fırsat sunuyor.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım
Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım
Yapay zekanın kendi başına öğrendiği ve diğer algoritmalarla etkileşimden dolayı değiştiği bir dünyada, bizim tek şansımız hâlâ kopyalanamayan duygusal zekâmız
Sorgulanan Şeffaflık
Sorgulanan Şeffaflık
Koşullar ne olursa olsun dürüst olmak tüm iletişim stratejilerinin olmazsa olmazı. Şeffaflık ise iyi kurumsal yönetimin de en temel yapıtaşlarından biri
Borsada Hayaller 2022; Gerçekler 2023
Borsada Hayaller 2022; Gerçekler 2023
2023 yılına bir önceki yılın iştahı ama aynı zamanda bir dolu belirsizlikle başladı Borsa İstanbul. Enflasyonun üzerinde getiri elde etme arayışı, özellikle yılın ikinci yarısında gerek halka arzların, gerekse hisselerin dikkat çekici performansı yatırımcıları borsaya yönlendirse de, Ekim ayında görülen zirve sonrası endeks düzeltme sürecine girdi ve yeni yıla yükselen faizlerle birlikte sabit getirili rakipleri ile birlikte başlıyor…
Enerjinin 2023 Yılı Görünümü
Enerjinin 2023 Yılı Görünümü
Jeopolitik gerilimler ve Rusya-Ukrayna savaşının enerji üzerindeki etkisi 2023 yılında da kendini gösterirken, enerji güvenliği ise rekabet gücünde kritik odak noktası halini aldı. Enerji krizi yenilenebilir enerji yatırımlarına büyük bir destek sağlarken, dünya genelinde net sıfır geleceğe doğru önemli ilerlemeler kaydediliyor.
Küresel Piyasalara 2023 Yılında Muhteşem Yedili Damga Vurdu
Küresel Piyasalara 2023 Yılında Muhteşem Yedili Damga Vurdu
Nasdaq en çok kazandıran borsa olurken, Hindistan Bombay Borsası gelişen piyasalarda öne çıktı
Tarıma Jeopolitik ve Finansal Sorunların Öne Çıktığı Bir Yıl
Tarıma Jeopolitik ve Finansal Sorunların Öne Çıktığı Bir Yıl
Tarım ve gıda sektörü açısından 2023 yılı kronik sorunların gündemden düşmediği bir yıl oldu. İklim değişikliği ve jeopolitik risklerin gölgesinde üretici tarafında yüksek girdi maliyetleri ve satış fiyatlarında belirsizlikler devam etti. İthalatın yoğunlaştığı bir dönemde ihracat kısıtlamaları gibi konular sektörde tartışma yarattı. Tüketici tarafında ise yüksek gıda enflasyonu gündeme damga vurdu.
Makro Veriler 2023’e Dair Neler Söylüyor?
Makro Veriler 2023’e Dair Neler Söylüyor?
Depremler, seçim, değişen para politikası ve jeopolitik gerginlikler 2023 yılında Türkiye’nin makroekonomik performansını belirledi. Bu yıl büyüme istikrarsız bir seyir izlerken enflasyon alışılmadık şekilde yaz aylarında hızlandı. İşsizlik oranı gerilerken, cari ve dış ticaret dengesi ise açık vermeye devam etti…
Nasıl Bir 2024?
Nasıl Bir 2024?
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Yayın Geliri Futbolu Kurtarır mı?
Yayın Geliri Futbolu Kurtarır mı?
Kültürlerin endüstriyelleşmesi artık günümüzün olağan bir durumu haline geldi. Kitlelere etkisi herkesçe bilinen, dünyada gündemi dahi değiştirebilecek güçteki futbol ise, bu endüstriyelleşme sürecinin amiral gemilerinden biri konumunda. Peki futbol nasıl bu kadar büyük bir ekonomiye dönüştü? Bu yazıda futbolun “arsadan borsaya” geçiş sürecini ve bu geçişin önemli bir kısmını oluşturan yayıncılığı inceleyeceğiz.
Geri Dönüşümden Döngüsel Ekonomiye Geçiş
Geri Dönüşümden Döngüsel Ekonomiye Geçiş
Ürün ve malzemelerin en başından itibaren yeniden kullanılacak, onarılacak ve yeniden üretilecek şekilde tasarlandığı döngüsel ekonomi daha fazla değer yaratabilir
TCMB Büyüme Konusunda Ne Diyor?
TCMB Büyüme Konusunda Ne Diyor?
Seçim sonrası dönemde merkez bankası hem atılan adımların dünyaca kabul görmüş reçetelerle tutarlı olması, hem de açıklanan daha gerçekçi enflasyon tahminleriyle önemli ilerleme kaydetti. Ancak yine de iletişimde netlik konusunda gidilmesi gereken mesafe var.
Enflasyonla Mücadele Küresel Büyümeyi Yavaşlatacak...
Enflasyonla Mücadele Küresel Büyümeyi Yavaşlatacak...
Raporlar 2024 yılında küresel ekonomi için V şeklinde hızlı bir toparlanmadan ziyade U şeklinde yavaş ve sığ bir toparlanmaya işaret ediyor.
2024 Yatırım Stratejileri
2024 Yatırım Stratejileri
Para politikasında normalleşme ile TL cinsi sabit getirili araçlar portföylere geri dönerken, hisse ve döviz cinsi varlıklar azalarak da olsa gözde yatırım aracı olmayı sürdürüyor.
2024’te Ekonominin İki Yüzü
2024’te Ekonominin İki Yüzü
Bloomberg Businessweek olarak yeni yılda Türkiye ekonomisini bekleyen olumlu ve olumsuz senaryoları ekonomistlere sorduk. En olumsuz senaryoların ekonomi yönetiminin değişmesi ve sıkılaşma politikasından dönülmesi olduğunu ifade eden ekonomistler, olumlu senaryoların gerçekleşmesi için ise bazı şartlar ortaya koydu. Eğer bunlar gerçekleşirse 2024’te kredi notumuzun artması beklenebilir.
Yakalar Beyaz Maaşlar Mavi
Yakalar Beyaz Maaşlar Mavi
Tasarruf yapamayan, ev ve araba almanın sadece hayalini kuran ama bunun için çok uzun yıllar çalışması gerektiği gerçeğiyle yüzleşen beyaz yakalılar, gelir düzensizliği, artan enflasyon derken ekonomik krizden en çok etkilenen işçi sınıfı oldu. Sosyoekonomik olarak belli bir sınıfta bulunan bu grup alım gücü düştükçe mutsuzlaşmaya ve ümitsizleşmeye başladı.
Borsa Dibi Gördü mü?
Borsa Dibi Gördü mü?
Pandemi sonrası yaşanan üç yıllık rallinin ardından borsa 2023’ü başladığı gibi düşüşle tamamlıyor. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 12 gerilemesinin ardından ikinci ve üçüncü çeyrekte yüzde 73 yükselen endeks, yılın son çeyreğini de yüzde 10 civarında kayıpla tamamlıyor. 2024’e girerken gözler aşırı satım bölgelerine giren hisselere alım gelip gelmeyeceğinde.