Günlük hayatta oluşabilecek acil durumlar ve ortaya çıkabilecek sıkıntılara yönelik çözüm getirmeyi amaçlayan asistans sektörü Türkiye’de hızla büyüyor. İlk başta otomotiv sektöründe yol yardımı, ikame araç temini gibi konularla tüketiciye dokunan sektör bugün artık sağlıktan konuta pek çok alanda tüketicilerin zor anlarında yanında olma hedefi güdüyor. Sektörün önemli oyuncularından Tur Assist de genişleyen hizmet alanı ile daha fazla tüketiciye ulaşmayı amaçlarken özellikle otomotiv sektöründeki elektrifikasyon dönüşümünün getirdiği fırsatlardan yararlanıyor. TUR Asistans Grubu Genel Müdürü Timur Selçuk Turan Asistans sektöründeki büyümeyi ve TUR Asistans’ın gelecek vizyonunu Bloomberg Businessweek Türkiye için değerlendirdi.
Asistans hizmetleri konusunda tüketici yeterince bilgi sahibi mi? Bu hizmetler neleri kapsıyor, örnekler verebilir misiniz? Nasıl faydalar sağlıyor?
Türkiye’de tüketicilerin önemli bir kısmı asistans hizmetlerini sadece araç yol yardımıyla özdeşleştiriyor. Oysa asistans; sağlık, konut, seyahat, hatta lifestyle alanlarını kapsayan oldukça geniş bir ekosistem. Örneğin; araç arızalarında çekici ve lastik değişim desteği, sağlıkta acil ambulans yönlendirmesi, konutta tesisat veya elektrik arızalarına teknik yardım ya da seyahatte bagaj kaybı desteği sunabiliyoruz. Bu hizmetler, beklenmedik durumlarda zaman, maliyet ve stres yönetimi açısından ciddi bir avantaj sağlıyor.
Bizim önceliğimiz, müşterilerimizin yalnızca yolculuklarında değil, günlük yaşamlarının her anında yanlarında olmak ve onlara güvenli bir yaşam deneyimi sunmak.
Poliçe satın alan tüketiciler, asistans hizmetlerinde nelere dikkat etmeli?
Poliçe satın alırken, tüketicilerin sadece fiyat odaklı değil, hizmet kapsamı odaklı düşünmeleri gerekiyor. Asistans hizmetlerinin hangi alanlarda sunulduğu, hangi koşullarda sağlandığı kritik unsurlar arasında. Ayrıca, dijitalleşme çağında hizmetlerin teknolojiyle desteklenmesi çok önemli. Tur Assist olarak geliştirdiğimiz TurApp uygulamamız sayesinde kullanıcılar, taleplerini anlık iletebiliyor, süreçleri şeffaf biçimde takip edebiliyor ve ihtiyaç duydukları yardıma hızla ulaşabiliyor. Bu da müşteri deneyimini hem kolaylaştırıyor hem de güven veriyor. Bir sigorta poliçesi satın alırken verilen asistans hizmetlerini incelemek ve doğru asistans hizmetlerine sahip olmak hiç ummadığınız anda ihtiyaçlarınıza yanıt verebilir.
Elektrikli araçlar artık hayatımızın bir parçası. Bu araçların yolda kalma durumlarında nasıl çözümler sunuyorsunuz?
Elektrikli araçların ihtiyaçları, klasik içten yanmalı motorlu araçlardan farklılık gösteriyor. Bu nedenle, standart çekici çözümleri çoğu zaman yeterli olmuyor. Örneğin Tur Assist olarak elektrikli araç kullanıcılarına özel paketler geliştirdik. İstanbul’da konumlandırdığımız öz mal filomuz TUR Filo bünyesinde, elektrikli araçlara uygun donanıma sahip çekiciler yer alıyor. Bu araçların konvansiyonel çekicilerle değil, özel olarak tasarlanmış çekicilerle çekilmesi gerekiyor. Aksi durumlarda elektrikli araçlarda arıza riski ortaya çıkabilir. Elektrikli araçların şarjlarının bitmesi durumunda da acil şarj hizmeti verebiliyoruz. Bunun için de mobil şarj istasyonu bulunan aracımız sahada görev yapıyor.
Bu sayede şarjı biten araçların yolda kalma problemlerini çözebiliyoruz. Amaç hızla büyüyen bu segmentte kullanıcıların güvenle yola devam etmelerini sağlamak ve yolda kalma streslerini en aza indirmek.
Yapay zekayı ve teknolojiyi hizmet modelinize nasıl entegre ediyorsunuz?
Yapay zekâ, artık bizim için sadece destekleyici değil, iş modelimizin merkezinde yer alan bir unsur. Çağrı merkezlerimizde yapay zekâ tabanlı sistemlerle müşteri taleplerini anında analiz ediyor, önceliklendirme yapıyor ve gerçek zamanlı geri bildirim sağlıyoruz. Audatex iş birliğimiz sayesinde, hasar süreçlerinde yapay zekâ kullanarak daha araç servise girmeden çekilen fotoğrafların yapay zeka ile analizini yaparak hasar gören parçaların OEM referans numaraların tespitini yaparak onarım süreçlerini hızlandırıyoruz. Bu hem doğruluk oranını yükseltiyor hem de bekleme sürelerini kısaltıyor. Öte yandan, TurApp gibi dijital platformlarımızı sürekli geliştirerek müşterilerimize kişiselleştirilmiş, akıllı ve kesintisiz bir deneyim sunuyoruz. Kısacası teknoloji, bizim için sadece operasyonel bir araç değil, aynı zamanda müşteri memnuniyetini artıran stratejik bir değer.