Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

İş Dünyası

Şirketiniz Reklam Dünyasının Yeni Normlarına Uyum Sağlıyor mu?
Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi, kullanıcı davranışlarını anonimleştirilmiş veriler üzerinden analiz ederek, kişisel olmayan veri toplama yöntemleriyle kişiselleştirilmiş reklam deneyimleri sunuyor
  • 5 Nisan 2024 10:25
  • Ercüment Büyükşener
Şirketiniz Reklam Dünyasının Yeni Normlarına Uyum Sağlıyor mu?

Son aylarda Google, Apple, Meta gibi global şirketlerin müşteri verilerini daha güvenli saklamak ve reklamlara detaylı bir şekilde malzeme etmemek için bir dizi önlem geliştiriyor. Dijital gizlilik konusundaki artan farkındalık ve KVKK, GDPR gibi sıkılaşan yasal düzenlemeler, çerez tabanlı reklamcılık modelini yeniden şekillendiriyor. Bir zamanlar çevrimiçi pazarlamanın temel taşı olan çerezler (kullanıcıları yeniden hedeflemek için kullanılan bir teknoloji), kullanıcıların gizliliğini koruma ihtiyacıyla giderek daha fazla eleştiriliyor. Özetle kullanıcılar artık takip edilmek, davranışları ve dijital ayak izleri sebebiyle markaların pazarlama hedefi olmak istemiyor. Bu durum, reklam sektörünü, kullanıcıları hedef almak için daha yenilikçi ve gizlilik odaklı yöntemler geliştirmeye itiyor.


Gelişen teknoloji ve değişen kullanıcı beklentileri ışığında, reklamcılar, çerezlere olan bağımlılıklarını azaltacak alternatif metotlar araştırıyor. Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi, kullanıcı davranışlarını anonimleştirilmiş veriler üzerinden analiz ederek, kişisel olmayan veri toplama yöntemleriyle kişiselleştirilmiş reklam deneyimleri sunuyor. Bu yöntemler, kullanıcı gizliliğine saygı gösterirken aynı zamanda reklamın etkinliğini koruyor. Müşteri ve potansiyel müşteri verisi tarihte hiç olmadığı kadar kıymetli ve gizli olması gereken bir hale geliyor da diyebiliriz. Davranışsal hedefleme, müşterinin kişisel verilerine değil, kullanıcının kamuya açık dijital alanda o anki içerikle ilgisine dayanarak reklamlar sunarak, çerezlere olan ihtiyacı azaltıyor ve kullanıcıların ilgi alanlarıyla daha doğal bir uyum yakalıyor. Markaların da reklam planlarında bu tarz bir yolculuğu tercih etmesi müşteriler açısından da tacizkar bir görüntüden uzaklaşmasını sağlıyor.


Yeni ve daha güvenli reklam modellerine geçiş mümkün mü?


Reklam dünyasındaki bu dönüşüm, markaları ve reklam ajanslarını, veri toplama ve işleme konusunda daha şeffaf ve etik olmaya zorluyor. Gizlilik odaklı reklam modeli, kullanıcıların çerezleri reddetme eğilimini ve reklam engelleyicileri kullanma oranlarını azaltmayı hedefliyor. Bu yeni model, kullanıcıların tercih ve rızalarına dayanarak, marka sadakati ve tüketici güvenini artırmayı amaçlıyor. Ayrıca, blok zinciri gibi teknolojiler, reklamcılıkta şeffaflık ve kullanıcıların kontrolünü artırmada yeni olanaklar sunuyor.


Reklam sektörü, çerezlerin sonuyla birlikte, daha adil ve sürdürülebilir bir pazarlama ekosistemine doğru evriliyor diyebiliriz. Bu süreçte, markalar ve reklamcılar, inovasyon ve kullanıcı merkezli yaklaşımlarla, sektörde yeni bir çığır açıyor. Gizlilik ve etik, geleceğin reklamcılık dünyasında anahtar kavramlar olarak öne çıkıyor, bu da markaların uzun vadeli başarısını belirleyen faktörler arasında yer alıyor.


Bu noktadan hareketle markaların dijital reklam alanında müşterilerini ve müşteri adaylarını hedeflerken bu yeni gizlilik ve veri güvenliği dünyasını yeniden düşünmesi gerekiyor. Bu yeni normal belki uzun zamandır kendi standartlarını belirleyen dijital reklamcılık için yeni bir oyun alanı ve standartlar listesi oluşturacak. Bu noktada markaların yeni reklam dünyasının kurallarına nasıl uyum sağlayacağı ise tüm iletişim sektörü için büyük bir mücadele konusu 61 olacak gibi gözüküyor.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Eğitime Kimse “YÖK” Demiyor
Eğitime Kimse “YÖK” Demiyor
Yurt dışında eğitim almayı planlayan öğrencilerin gelecekteki mesleki yeterliliklerini artırmayı hedefleyen YÖK yeni düzenlemesi ile denklik vermeyi zorlaştırıyor. Düzenleme ile sıralamalarda ilk 400’de olan üniversitelerden mezun olanlara doğrudan denklik verilecek, ilk bin üniversiteden mezun olanlara YKS’ye girme şartı olmayacak. İlk binin dışında olan üniversiteler için ise YKS’ye girmek zorunlu olacak.
Yapay Zekâya Karşı İşi En Güvende Olanlar Çiftçiler, İnşaatçılar Ve Temizlikçiler
Yapay Zekâya Karşı İşi En Güvende Olanlar Çiftçiler, İnşaatçılar Ve Temizlikçiler
Yapay zekânın giderek gelişmesi ve üretimde daha aktif hale gelmesiyle birlikte en fazla tartışılan konuların başında istihdama etkileri geliyor. Yapay zekânın istihdamı en olumsuz etkileyeceği alanın ofis işleri olması bekleniyor. İşsiz kalanların yeniden iş bulma süresi 10 aya ulaşabilir.
Dünyanın Enerjisi Yapay Zekâ, Kripto Para Ve Elektrikli Araçlara Gidiyor
Dünyanın Enerjisi Yapay Zekâ, Kripto Para Ve Elektrikli Araçlara Gidiyor
Günümüz dünyasında teknolojinin hızlı değişimi, enerjisi ihtiyacına yönelik tartışmaları güncel tutmaya devam ediyor. Teknolojinin enerjiye olan bağımlılığı diğer taraftan sürdürülebilirlik konusunu daha da önemli hale getirirken, artan talebi karşılamak için “yeşil dönüşüm” politikaları zarar görebilir.
Direnen Beyin
Direnen Beyin
“Her insanın hayatında kaçmakla direnmek arasında bir seçim yapmaya zorlandığı anlar vardır. Ben direniyorum.” Charles Bukowski
Mutluluk Para Getirir mi?
Mutluluk Para Getirir mi?
Fiziksel ve zihinsel esenliğe yatırım yapan şirketlerdeki mutlu çalışanlar çok daha verimli oluyor
Hasat Zamanı...
Hasat Zamanı...
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Büyüt ya da Sat
Büyüt ya da Sat
Yerel seçimleri de geride bıraktık. Görünen o ki önümüzde seçimsiz dört, dört buçuk yıllık bir süre var. Bir seçim sürecini daha geride bırakırken; artık reel kesim için önüne bakma zamanının nihayet geldiğini söyleyebilirim.
Arı Popülasyonundaki Çöküş Durdurulamıyor
Arı Popülasyonundaki Çöküş Durdurulamıyor
Dünyada arı nüfusu günden güne azalıyor. Arı sayısındaki düşüş nedeniyle bitkilerdeki tozlaşmanın azalması besin olarak tüketilen bitkilerin dörtte üçünün risk altına girmesine neden oluyor.
ABD Ekonomisinde Tüm Simulasyonlar Borç Krizine İşaret Ediyor
ABD Ekonomisinde Tüm Simulasyonlar Borç Krizine İşaret Ediyor
Bloomberg, ABD’nin borç görünümüne ilişkin bir milyon öngörü simülasyonu gerçekleştirdi. Bunların yüzde 88’i borçlanmanın sürdürülemez bir patikada olduğunu gösteriyor.
Pasif Yatırım Dünyasının Yükselen Fon Yöneticileri
Pasif Yatırım Dünyasının Yükselen Fon Yöneticileri
Birkaç fon, para yönetimine aktif bir yaklaşımın, en azından bir süreliğine hâlâ piyasayı yenebileceğini gösteriyor
ABD'de Çip Endüstrisi Yapay Zekâ ile Canlanacak
ABD'de Çip Endüstrisi Yapay Zekâ ile Canlanacak
Eski Google mühendislerinin kurduğu MatX adlı yeni bir girişim, çip üreticilerine yönelik yeni bir heyecanı yansıtıyor.
Royal Bank of Canada’nın Yeşil Finansman Sancıları
Royal Bank of Canada’nın Yeşil Finansman Sancıları
Kanada’nın en büyük bankası Royal Bank of Canada’nın enerji finansmanında yaşadığı sıkıntılar, bankaların daha düşük karbonlu bir geleceğe geçişte üzerinde yürümeleri gereken ince çizgiyi gösteriyor.
Yaşlanmaya Hiç Hazır Değiliz!
Yaşlanmaya Hiç Hazır Değiliz!
Türkiye nüfusu yaşlanırken gelir kaybından bakım sorunlarına kadar pek çok sıkıntıyla karşı karşıya gelmeye başlıyor. Kamunun sosyal politikaları refah artışı için temel rol oynasa da başta sigorta sektörü olmak üzere özel sektöre de önemli rol düşüyor.
Musk’ın Starlink Terminalleri Yanlış Ellere Düşüyor
Musk’ın Starlink Terminalleri Yanlış Ellere Düşüyor
Starlink’in bir iletişim aracı olarak etkinliği, uydu internet hizmetini dünya çapında büyüyen bir karaborsa ticaretinin hedefi haline getiriyor.
Seçim Sonrası Değişen Rüzgar
Seçim Sonrası Değişen Rüzgar
Ekonomide 2024’ün geri kalanında sürecin daha da netleştiği bir senaryoya geçmiş gözüküyoruz.
Dolarizasyonu Azaltacak Faiz Neresi?
Dolarizasyonu Azaltacak Faiz Neresi?
Seçim öncesi alınan dövizlerin satılmaya başlanmasının ardından bunun devam edip etmeyeceği beklenecek. Piyasada döviz alıcısı haline gelen Merkez Bankası, ilk raundu kazanmış görüyor. Kurda denge noktası nerede oluşacak?
İsviçre’de Yeni Bankacılık Fırtınası Riski
İsviçre’de Yeni Bankacılık Fırtınası Riski
Julius Baer’in sıkıntıları Credit Suisse’te karşılaşılan hataları anımsatıyor. Yönetim ise benzeri bir kaderden kaçınabileceğini söylüyor
TL’den Ümidi Kesen Sanayici Döviz Kredisine Kayıyor
TL’den Ümidi Kesen Sanayici Döviz Kredisine Kayıyor
Parasal sıkılaşma sonrasında yükselen Türk Lirası faiz ve kredi büyüme kısıtlamaları, sanayicinin kredi tercihini dövize çevirmesiyle sonuçlandı. Özellikle ihracat geliri olan işletmeler, bu imkanı kullanarak daha uzun vadeli ve öngörülebilir finansman arayışına girdi. Döviz cinsi ticari kredilerin payı yılbaşından bu yana 1.5 puan arttı.
Borsada Fonların Gözü Nakit Zenginlerinde
Borsada Fonların Gözü Nakit Zenginlerinde
Enflasyonla mücadele kapsamında parasal sıkılaşmanın daha da artacağı bir döneme giriyoruz. Nakdin kral olacağı bu dönemde en avantajlı kesim nakit zengini şirketler olacak